Snurriga äventyr, helg #1
Det är lördagkväll och vi sitter på tuben, påväg att hämta vår dricka.
Finally var vi påväg! Hade krigat i timmar och timmar för att samla folk och få tag på dricka.
Drickan kostar 200kr och när jag ska köpa så märker jag att jag bara har en röding. Så jag beger mig till den lokala grillen för att växla, men då ropar langaren att han visst hade växel. Go figure!
Hoppar på tuben mot alby med vår vodka, un litro. Sitter där och snackar om lite folk och vi använde vissst ordet 'ras' när vi pratade om kompisars olika bakgrund. Och det fick vi tydligen inte göra.. En tant som sitter på andra sidan i tuben säger till oss att man inte ska använda ordet 'ras' utan att det heter "etniskt ursprung". Hon jämnförde oss tydligen också med nazister. Alltid trevligt med folk som ska lägga sig i, eller hur? :) 

Hoppar av i alby och får höra att folk som vi skulle vara med börjar banga, så det ser inte ljust ut. Men då, out of nowhere, får vi en inbjudan till en lokalfest, som visade sig bli riktigt nice.  

Mycket folk, (för) mycket dricka och hög musik. Bra skit! 

Vi avrundade festandet med att dra hem till Anna. Konstiga saker hände. Hör tjejer snacka om någon kille som var likt bambi på is när han har sex, medan jag ligger i en säng i samma rum och kämpar för att inte bli mer illamående än jag redan är.
Sen får jag inte ligga kvar för där skulle några brudar sova.
Nadine behöver pissa men badrummet är låst. Efter lite gapande och bankande på dörren så låses dörren upp och ut kommer Teemu, som håller på att resa sig upp från badrumsgolvet med tröjan i handen och byxorna under knäna. Vinglandes fram och tillbaka går han mot sängen, där jag nyss inte fick ligga kvar, och... spyr. Mycket.
Tjejerna som skulle sova i den sängen bestämmer sig för att dra.
Jag sitter och tittar till Teemu tills han somnar och joinar sedan Nadine och Anna i en bäddsoffa framför filmen The Pirates of the Caribbean. Dom somnar snabbt och bäddsoffan var väldigt liten. Men det var en lyckad kväll ändå, vi hade kul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: